Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
czwartek, 16 października 2014
E4-004
Lokomotywa ta wyjechała z wrocławskiego PaFaWagu w 1970 roku. Była zwykłą, zieloną uniwersalką o oznaczeniach EU07-125. Stacjonowała od początku w Łodzi. W 1998 roku na stacji Łódź Fabryczna wraz ze składem pasażerskim wypada z torów. Ówczesne PKP po kilku miesiącach skreśla ją z ewidencji. Przechodzi jednak rewizyjkę i otrzymuje dodatkowe żółte pasy boczne oraz oznaczenia 4E-004. Wykupuje ją przedsiębiorstwo transportowe PTKiGK z Zabrza. W 2006 roku jest już własnością PTK Holding Zabrze, które wkrótce zasila DB Schenker Rail Polska. Malowana też wtedy jest ta lokomotywa w ich zielono-żółto-czerwone kolory. W 2011 roku już należy do spółki Wiskol - Sitkówka Nowiny. Malowanie Wiskolu otrzymuje jednak w 2013 roku po naprawie głównej. Jest to szary kolor z czerwonymi paskami co wygląda całkiem ciekawie na tym modelu. Czasami Wiskol oddelegowuje tą maszynę do Lotos Kolej. W necie materiałów troszkę jest. Ja przyłapałem ją w Nowej Wsi Poznańskiej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz