Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
wtorek, 28 kwietnia 2015
M62-1186
Ta niezwykle majestatyczna lokomotywa zwana również Gagarinem to potężna jednostka napędzana silnikiem spalinowym. Ten Gagar, M62-1186 wyprodukowany został w 1979 roku w słynnej fabryce lokomotyw w Ługańsku. Trafiła do służby na terenie dawnej Czechosłowacji. W 1985 roku na jakąś wystawę lokomotywa ta pomalowana została na brązowy kolor z żółtymi paskami. W 1993 roku już wcielona została do kolei czeskich. Od 2000 roku zostaje wykupiona przez niemiecką spółkę zajmującą się transportem kolejowym towarowym WAB. Nadal jest brązowa z żółtym paskiem na czołach. W 2004 roku trafia do Polski. Przejmuje ją Pol-Miedź Trans. Początkowo jest malowana na zielono-pomarańczowo. W 2008 roku Pol-Miedź Trans ujednolica swoje barwy flotowe i ta M62-1186 również malowana jest na pomarańczowo-zielono-czarne pasy. Fotek i filmików w necie troszkę jest. Upolowałem tą lokomotywę na Franowie, aczkolwiek nie użył maszynista owego melodyjnego puzonu, czyli sygnału dźwiękowego charakterystycznego właśnie dla Gagarinów.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz