Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
wtorek, 20 października 2015
M62BF-3101
Gagarin wyprodukowany jeszcze w 1967 roku w Ługańsku jako M62-1185. Należał w tych zamierzchłych czasach do kolei litewskich. Od 2009 roku zostaje spolszczony przez FABLOK w Chrzanowie i zmienia oznaczenia na M62-3101. Malowany zostaje w pomarańczowo-zielono-czarne kolorki Pol-Miedź Transu. Od 2013 roku po rewizyjce tym razem w NEWAGU Nowy Sącz zmienia mu się oznaczenia na M62BF-3101. Ten ponad 116 tonowy spalinowóz nazywany jest Antonim. Mimo swej potęgi i świeżemu malowaniu nie jest zbyt chętnie jeszcze uwieczniany. Ja natknąłem się na niego w okolicach Franowa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Należało by jeszcze dodać że Fablok ją nie tyle spolonizował co całkowicie zmodernizował.(prózcz tej jeszcze 3 inne). Ze zwykłego Gagara zostało tylko pudło (też lekko zmienione) ostoja i wózki z silnikami (z małymi zmianami). Natomiast we wnętrzu wszystko jest inne nowy silnik Cat o mocy 3000KM i sterowaniem komputerowym, nowa prądnica i cały pozostały osprzęt również nowe kabiny. Tak że lokomotywę ze swym pierwowzorem łączy tylko wygląd. W PMT nie nazywa sie tych lokomotyw "Gagarinami" tylko "Fablokami"
OdpowiedzUsuńDziękuję za szczegóły.
OdpowiedzUsuń