Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
piątek, 20 stycznia 2017
SM42-1262
Ta spalinowa lokomotywa manewrowa, a przynajmniej jej ostoja i wózki, wyprodukowana została dość dawno, bo w 1978 roku. Była wówczas zielono malowaną, z pomarańczowymi dodatkami, niczym nie wyróżniającą się stonką. Otrzymała numery taborowe SM42-969. Od początku, aż do 2009 roku jej matnią były Łazy. Z przerwą sześcioletnią na pobyt w Czechowicach-Dziedzicach. Pod władaniem już przez CT właśnie w 2009 roku zostaje przeniesiona do bazy w Katowicach. W 2012 roku Cargo wysyła tą spalinówkę do Newagu w Nowym Sączu na totalną modernizację. Wizualnie części maszynowe znacznie się obniżyły, co pozwoliło na osadzenie między nimi oszklonej, przestronnej kabiny. Podobnej zresztą do kiosku i tak też na tą wersję SM42 mówią środowiska kolejowe. Maszyna otrzymuje barwy flotowe CT oraz nowe numery taborowe SM42-1262. Stacjonuje od tej pory w Poznaniu. W necie nie ma zbyt wiele o niej materiałów. Mi udało się na nią natrafić w okolicach Franowa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz