Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
poniedziałek, 22 maja 2017
SKODA 181 003-5
Bardzo wiekowa już lokomotywa elektryczna, bo wyprodukowana w 1961 roku. Wyjechała z hali produkcyjnej Skoda w Pilznie i zasilała wówczas nowoczesne linie towarowe w Czechosłowacji. W 1993 roku, po rozłamie Czech i Słowacji, wchłonęły tą skodzinę koleje czeskie. W 2007 roku przechodzi do CD Cargo. Jest wówczas malowana na seledynowo z żółtym pasem na środku i stan jej nie jest najlepszy. W roku 2008 przechodzi naprawę i pomalowana zostaje na pomarańczowo-czarne kolory. Od tej pory Skoda 181 003-5 zostaje spolonizowana czyli może poruszać się po torach Polski. Związane jest to z tym, że wypożyczona zostaje do STK Wrocław, które zresztą kupuje ją w 2013 roku. W 2015 roku ta 124 tonowa lokomotywa przechodzi naprawę główną i malowana zostaje na czarno z pomarańczowymi dodatkami według malowania STK oraz otrzymuje logo Lotos, przez którego jest odtąd wynajmowana. Od końca 2016 roku lokomotywą tą włada Industrial Division, polska spółka zajmująca się głównie dzierżawą taboru kolejowego. W necie wzmianek o tej Skodzie troszkę jest. Uchwyciłem ją, zbliżającą się ze składem do Franowa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz