Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
sobota, 13 stycznia 2018
ET22-995
Kolejny przedstawiciel modelu maszyn najczęściej spotykanych na polskich torach. Ten byk o oznaczeniach ET22-995 wyprodukowany został w 1986 roku we Wrocławiu. Malowany na zielono i przydzielony do PKP w Kluczborku. Od 1997 roku stacjonował już w Tarnowskich Górach. Od 1999 na dziesięć lat trafia do Katowic, gdzie siłą rzeczy przejęty został przez Cargo. W 2009 roku wraca znów do Tarnowskich Gór lecz nie na długo, bo jeszcze w tym samym roku stacjonuje w Bydgoszczy. W roku 2011 los rzuca go na drugi koniec kraju i trafia do Gdyni. Tam po roku CT postanawia pomalować go w swoje, niebieskie barwy. Od roku 2014, by nie było nudno, przewoźnik ten przenosi ów elektrowóz z powrotem do Katowic. Tam od 2017 roku stanowi zapas taborowy. W sieci materiałów o nim zbytnio nie znajdziemy. Uchwyciłem go zmierzającego na przejazd drogowy na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz