Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 22 grudnia 2019
SM42-1603
W 1973 roku z zakładu FABLOK w Chrzanowie wyjechała zielona, z żółtymi pasami stonka o oznaczeniach SM42-569. Na początek trafiła do Kielc. Od 1999 roku była już zameldowana w Skarżysku - Kamiennej, gdzie doczekała zmian ustrojowych i wchłonęło ją tamtejsze Cargo. Od 2002 roku stacjonowała już w Bydgoszczy. W 2007 roku podczas jednej z napraw żółte pasy stają się pomarańczowe. W 2011 roku podlegała już pod CT Gdynia. Wtedy to stonka ta została wytypowana do projektu przebudowy starych stonek na dwusilnikowe ekonomiczne spalinówki manewrowo - szlakowe. Pod koniec 2011 roku nasza bohaterka wyjechała z bydgoskiej PESY jako SM42-1603, malowana na niebieskie barwy CT. Niestety po roku wróciła do PESY ponieważ wystąpiła konieczność wymiany uszkodzonej ostoi, której dawcą była rozczłonkowana SM42-720. Od 2012 roku SM42-1603 stacjonuje już w Poznaniu. Uchwyciłem ją na manewrach na Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz