Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
poniedziałek, 30 sierpnia 2021
SM42-1229
Pierwotnie była to tradycyjna stonka o oznaczeniach SM42-864. Wyprodukowana w Chrzanowie w 1976 roku dla narodowego przewoźnika. Malowana oczywiście na zielono z pomarańczowymi paskami. Jej pierwszą stacją bazowoą był Białystok, gdzie dotrwała czasów transformacji ustrojowej i trafiła pod skrzydła Cargo. Mocno wyeksploatowana w 2011 roku zostaje skierowana na modernizację. Już w wakacje tegoż roku wyjeżdża z hal NEWAGU w Nowym Sączu jako SM42-1229. Ma wygląd turbo stonki i oczywiście otrzymuje malowanie niebieskie CT. Trafia do Gdyni. Od 2018 roku stacjonuje już w Poznaniu, gdzie udało mi się ją uchwycić gdy pędziła luzem na Franowo.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz