Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
wtorek, 26 października 2021
SU4210-002
Historia zaczyna się od 1973 roku, kiedy to z hal Fabloka w Chrzanowie wyjeżdża nowiutka SM42-643. Zwykła stonka malowana na zielono z pomarańczowym pasem na bokach i podwójną fałką na czołach. Trafia na służbę do Szczecina, gdzie w 2001 roku po zmianie ustroju zostaje wchłonięta do floty CT. W roku 2008 przejmuje ją IC z Gdyni. Ten przewoźnik wysyła w 2014 roku lokomotywę tą do Nowego Sącza na niesamowitą modernizację. Po roku stonka ta wyjeżdża jako SU42-1002 i jest to już dwuadregatowa lokomotywa z kioskiem na środku. Jest drugą lokomotywą zmodernizowaną w ten sposób do serii fabrycznej 6DI. Malowana jest na niebiesko z pomarańczowymi dodatkami i logiem IC. Trafia na służbę do Poznania. W roku 2018 ponownie trafia do modernizacji tym razem do Wrocławia. Zostają zmienione oznaczenia na SU4210-002. Wraca na służbę do Poznania skąd bywa czasem delegowana do innych oddziałów IC. Znalazłem ją odstawioną w okolicach dworca głównego w Poznaniu.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz