Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
środa, 13 lipca 2022
ET21-23
W sumie już zabytkowa lokomotywa przeznaczona do ruchu towarowego wyprodukowana została w 1967 roku we Wrocławiu. Odbiorcą było PKP stąd też malowana na zielono. Otrzymała oznaczenia ET21-455. Sputnik ten, bo tak potocznie nazywa się ten model, trafił najpierw do Sędziszowa. Potem do Suchej Bezkidzkiej, a od 1980 roku do Krakowa. Tam mocno wyekploatowany w 1995 roku prawie został zezłomowany. Wtedy przeszedł modernizację i został sprzedany do przemysłu, a dokładnie do Kopalni Piasku Maczki-Bór. Otrzymał wówczas nowe oznaczenia ET21-23. W 2002 roku wchłania go CTL. W 2006 roku nowy właściciel maluje go na niebiesko-żółte kolory. W 2014 roku zostaje pomalowany na szare kolory flotowe CTL. Od kilku lat na bokach naklejono informację o poszukiwaniu pracowników przez CTL Logistics. Spotkałem tego sędziwego kanta, bo tak też środowisko zwie ten typ elektrowozów, na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz