Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 11 września 2022
BR232-154
Ta lokomotywa spalinowa do ciężkich składów została wyprodukowana w 1975 roku w ówczesnym Wołoszyłowgradzie, czyli dzisiejszym Ługańsku na Ukrainie. Zamawiającym było Deutsche Reichsbahn czyli przweoźnik NRD. Malowana była na czerwono i oznaczona jako BR232-154. Od 1994 roku Ludmiła, bo tak zwie się te lokomotywy w kręgach kolejowych, dostała się pod niemieckie DB. Od 2005 roku malowana na biało-czerwono, z białym od linii okien w górę. Od 2007 roku pracowała dla konsorcjium East-West Railways dość intensywnie, bo w 2013 roku oczekiwała już złomowania. W 2015 roku nabywa ją Przedsiębiorstwo Obrotu Surowcami Wtórnymi „DEPOL” Sp. z o.o.z Bydgoszczy. Po roku odnowiona Ludmiła w niebieskim tym razem malowaniu wyrusza znów na szlaki kolejowe. W 2020 roku kupuje ją Żwirownia Dolata. Po roku maluje lokomotywę na czarno z białymi dodatkami i białym logo właściciela. Spotkałem ją na Starołęce, gdy prowadziła wahadło w stronę Poznania.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz