Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 24 września 2023
SM42-633
Stonka wyprodukowana w 1973 roku w Chrzanowie dla PKP. Malowana na zielono otrzymała oznaczenia SM42-633. Trafiła na początek do Warszawy. W 1991 roku przeprowadza się do Ostrołęki. Od 1997 roku jej stacją bazową zostaje Białystok. Tam w 2002 roku wchłania ją Cargo. W 2011 roku CT przenosi ją do Warszawy. Mocno wyekspoatowana w połowie 2015 roku zostaje przeznaczona na złom. Zostaje jednak wystawiona na licytację elektroniczną i po dwóch miesiącach znajduje nowego właściciela. Był nim P.H.U. LOKOMOTIV Bronisław Plata. Po prawie dwóch latach lokomotywa staje na koła i malowana znów na zielono zostaje wynajęta przez DOLKOM z Wrocławia. Następnie przez TrainSpeed. Pod koniec 2019 roku stonkę wykupuje Industrial Division czyli późniejszy Cargounit. Nowy właściciel kontynuuje wynajem dla firmy DOLKOM. Następnie spalinówkę wynajmuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska. Właściciel maluje ją na swoje czarne, flotowe barwy dopiero w połowie 2023 roku. Wtedy też zmienia się najemca stonki. Jest nim firma FDM-REW Damian Zur z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach. Spalinówkę tą trafiłem w tandemie z inną poczciwą lokomotywą ze składem towarowym na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz