Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 14 stycznia 2024
SM42-2427
Ta lokomotywa spalinowa wyprodukowana zaostała w 1977 roku w Chrzanowie. Zamówiona na potrzeby krajowego przemysłu ciężkiego otrzymała oznaczenia SM42-2427 i trafiła do huty "Katowice" w Dąbrowie Górniczej. Co do malowania możemy się domyślać, że była to zielona tonacja. W 2001 roku stonkę przejmuje miejscowy Kolprem. W 2005 roku spalinówkę wykupuje Lokomotiv. Maluje ją na zielono z pomarańczowym pasem. Lokomotywa wynajmowana jest przez różnych przewoźników. Lokomotiv maluje ją w 2014 roku na swoje granatowo-zielono-pomarańczowe pasy flotowe. W 2016 roku jest już własnością firmy Industrial Division, późniejszego Cargounit. Malowana na czarno z czerwonymi dodatkami lokomotywa ta jest dopiero w 2020 roku. Ostatnio wynajmowana jest przez TDK Plus sp. z o.o. z Czarnkowa. Uchwyciłem ją przelotem z beczkami na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz