Łączna liczba wyświetleń

sobota, 3 lutego 2024

EU07E-160

Zwykła sódemka wyprodukowana dla PKP we Wrocławiu w 1971 roku. Otrzymuje oznaczenia EU07-160. Malowana na turkusowo-zielono trafia na początek swojej służby do Bydgoszczy. W 1973 roku przeniesiona zostaje do Gdyni. Tam stacjonuje bardzo długo. W 2001 roku po przemianach ustrojowych przejmuje tą lokomotywę tamtejszy oddział Cargo. Od 2008 roku Cargo wynajmuje ją oddziałowi IC w Gdyni, by uzupełnić braki w lokomotywał dla pasażerskich składów. W 2011 roku należy do Przewozów Regionalnych. Po roku mocno zmęczona siódemka ta ląduje na torach odstawczych oczekując modernizacji. Nie doczekawszy się jej zostaje wystawiona na sprzedaż przez PR w połowie 2019 roku. Po kilku miesiącach nabywa lokomotywę firma Ponar z Żywca, i tu niespodzianka, zajmująca się maszynami hydraulicznymi. Pod koniec 2019 roku właścicielem tej sódemki staje się Captrain z bazą w Wołowie. Captrain działa w branży kolejowej i mocno inwestuje w lokomotywę odnawiając ją w 2020 roku. Maszyna otrzymuje biało-żółte flotowe kolory oraz nowe oznaczenie EU07E-160. Ma to związek z naciskiem na oś i dopuszczeniem do ruchu na liniach kolejowych klasy C. Zmniejszają się też przyłącza na czołach lokomotywy. W 2021 roku w maszynowni dochodzi do niegroźnego pożaru. Od 2023 roku na jednym z czół, w środkowej szybie umieszczono herb Wrocławia i numerację, prawdopodobnie ma to związek z główną siedzibą firmy. Uczwyciłem tą siódemkę z kontenerami w okolicy Franowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz