Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
poniedziałek, 6 maja 2024
ET22-R004
To bardzo nietypowy byk, chociaż normalnie wyprodukowany w 1983 roku we Wrocławiu. Szkopół w tym, że zamawiającym były koleje marokańskie. Prawdopodobnie malowany na biało-czerwone kolory z jakby strzałką w dół na czołach. Po roku 2001 nastąpoł w Polsce wystrzał prywatnych przewoźników kolejowych, którzy na początku nie bardzo dysponowali środkami by zamawiać nowe elektrowozy. Stąd czynonio starania by nabywać używane lokomotywy z zagranicy a szczytem komfortu było sprowadzenie lokomotyw rodzimej produkcji. Stąd ten byk powrócił do Polski na potrzeby CTL. Było to w 2004 roku. Pomalowany został natychmiast na niebiesko-żółte barwy oraz nadano oznaczenia ET22-R004. W 2008 roku CTL maluje ten elektrowóz na czarno-srebrne flotowe swoje kolory. Dopiero w połowie 2023 roku CTL nakłada malowanie szare z białymi i pomarańczowymi dodatkami. Byk też otrzymał imię Artur. W marcu 2024 roku CTL wystawił maszynę na licytację elektroniczną. Miałem okazję złapać tego byka gdy przemykał z beczkami przy peronach na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz