Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
49496
poniedziałek, 3 marca 2025
ET21-20
Sędziwy już sputnik wyprodukowany został w 1967 roku we Wrocławiu. Otrzymał oznaczenia ET21-476. Zamówiony dla PKP zapewne malowany na zielono trafił najpierw do Sędziszona. Po sześciu latach elektrowóz przeniesiony zostaje do Skarżyska Kamiennej. W 1993 roku wyeksploatowany oczekuje złomowania. Jednak zostaje wykupiony przez Kopalnię Piasku Maczki-bór. Nowy właściciel remontuje maszynę i w zielonym malowaniu obsługuje kopalniane przewozy. Co ciekawe, otrzymuje też oznaczenia ET21-20. Jest to troszkę niezrozumiałe, ponieważ taki sputnik już istniał. Wyprodukowany był jeszcze w 1958 roku i zezłomowany w 2001 roku po służbie dla Kopalni Piasku Kotlarnia. Nowy ET21-20 jak i kopalnia wchodzi w skład CTL w 2002 roku czyli koncernu Chem Trans Logistic z Sosnowca. Nowy właściciel sputnika maluje w 2009 roku na swoje flotowe, czarno-szare barwy. W 2016 roku ulega uszkodzeniu po zderzeniu z ciężarówką. Ostatnie odnowienie malatury przechodził w 2021 roku. Przyłapałem go z beczkami na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz