Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
wtorek, 9 września 2014
SU42-536
Bardzo ciekawa lokomotywa spalinowa. Wyprodukowana została w 1977 roku w Chrzanowie jako SP42-197 z zielonym malowaniem PKP. Była to wersja stonek przystosowanych do ciągnięcia małych składów pasażerskich. Zastępowały one, a było ich nawet 268 sztuk, wymierające parowozy. Z czasem wymarły wagony pasażerskie ogrzewane parą. Zaszła więc potrzeba zdjęcia z lokomotyw SP42 kociołków i wstawienia ogrzewania elektrycznego. PKP zaczęło ten proceder w latach 1999-2000 i wytypowało 40 takich stonek oraz malowało w żółto-niebieskie kolory. Zwano je Polsatami. Oczywiście nastąpiła też zmiana oznaczeń i ten polsacik od 2000 roku oznaczony został SU42-536. Rok później przejęło go Cargo we Wrocławiu. . W 2008 roku jest własnością PR we Wrocławiu, a po roku trafia do Poznania. Wtedy też po rewizyjce pomalowana zostaje w kolory czerwono-szare. Materiałów mało. Natrafiłem na tą lokę na Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz