Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 25 grudnia 2016
T448p-060
Ten uroczy koziołek wyprodukowany został w 1979 roku, we wówczas czechosłowackiej Pradze. Odbiorcą prawdopodobnie był przemysł węglowy lub chemiczny w Polsce. Od zakładów takich lokomotywy głównie przejmowało Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem z siedzibą w Rybniku. Prawdopodobnie wówczas malowany był on na czerwono z białym pasem po bokach i z charakterystyczną, białą "fałką" na czołach. PTKiGK w 2008 roku przejęta zostaje wraz z inwentarzem przez spółę PCC Rail w Rybniku. Pod koniec 2009 roku kapitałem dysponuje już pewien odłam DB. Od 2011 roku spalinówką T448p-060 włada już DB Schenker Rail Polska. Wtedy z boków znika biały pas i pojawia się na czołach, zamiast "fałek". Od kwietnia 2016 roku spółka zmienia nazwę na DB Cargo Polska. W sieci fotek i filmików trochę jest. Ja uchwyciłem tego koziołka w okolicach Swarzędza.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz