Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
środa, 5 kwietnia 2017
EP07-542
Ta piękna siódemka wyjechała z zakładów Cegielskiego w Poznaniu w 1992 roku. Oznaczona była jako EU07-542. Tu ciekawostka, jest przedostatnią lokomotywą tej serii jaką nasze zakłady wyprodukowały. Pierwszą jej stacją bazową był Wrocław. Tam też doczekała się zmian ustrojowych i w 2001 roku wchłonięta została w skład Cargo. Przewoźnik ten w 2002 roku postanawia podrasować troszkę tą siódemkę i zmienić jej oznaczenia na EP07-542. Co ciekawe maluje ją na zielono. Dopiero w 2008 roku przejmuje ją IC i przenosi ją do Poznania. Nie trwa to jednak długo, bo jeszcze pod koniec tego samego roku IC przenosi ją do bazy w Krakowie. Zaraz na początku 2009 roku, przy okazji kolejnej naprawy rewizyjnej lokomotywa ta jest malowana w barwy IC. Z kolejnej modernizacji wyjeżdża na początku tego roku. Dlatego jest jeszcze taka piękniutka. Kolejna ciekawostka jest taka, że między innymi wmontowane są w nią nie trzy ale dwie szyby czołowe oraz prostokątne reflektory. Malowanie dostaje najnowsze swojego właściciela. Materiałów w sieci nie zbyt dużo. Uchwyciłem ją w biegu ze składem osobowym, i tu kolejna ciekawostka, na towarowym przecież Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz