Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
środa, 26 kwietnia 2017
SM42-2223
Ta stonka została wyprodukowana bardzo dawno, bo w 1973 roku w chorzowskim Fabloku. Otrzymała numer SM42-2223. Przypomnę tutaj, że numeracje stonek od 2001 wzwyż, były to lokomotywy produkowane dla przemysłu a nie dla PKP. Gdzie na samym początku nasza stonka służyła nie jest łatwo wyszperać. Domniemać można, że od 1975 roku pracowała dla Rafinerii Gdańskiej. Była wówczas malowana w żółto-niebieski kolory z nazwą tej właśnie rafinerii na boku. Od 2003 roku właściciel jej zmienia nazwę na znaną dziś powszechnie Grupa Lotos. Naszą maszynę manewrową postanawia pomalować w swoje, niebiesko-srebrne, flotowe kolory dopiero w 2010 roku. Prawdopodobnie mocne wyeksploatowanie i brak potrzeby posiadania starych lokomotyw manewrowych skierował Lotosa do pozbycia się naszej stonki. Od 2014 roku nabył ją, odremontował i pomalował na ciemnoniebieski kolor Orion Kolej. Orion zajmuje się głównie remontami i wynajmowaniem swoich pojazdów. Uchwyciłem tą stonkę podczas prac modernizacyjnych torowiska na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz