Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
sobota, 27 kwietnia 2024
311D-15
Robogagar, bo tak najczęściej mówi się o tych modernizacjach gagarinów czyli M62. Modernizacja to zbyt duże słowo, bo w zasadzie wykorzystana jest tylko ostoja i wózki. Reszta tej ciężkiej lokomotywy spalinowej to kompozycja twórcza Newagu z Nowego Sącza. Ekonomiczny silnik, ergonomiczne kabiny z przejściami zewnętrznymi to podstawowe zalety tych maszyn. Ten egzemplarz powstał w 2008 roku. Otrzymał oznaczenia 311D-15 oraz szaro-niebiesko-pomarańczowe barwy. Trafił do CBRail Luxembourg. Wówczas wynajmowany był przez PCC Rail z Jaworzna. Od 2013 roku przejmuje go Macquarie European Rail, który dzisiaj jest składową Akiem. Spalinowóz ten najmowany był kolejno przez DB Schenker Rail Polska, Bartex z Mysłowic i PKP Cargo. Od końca 2023 roku dzierżawi go IGL sp. z o.o. z Kostrzyna nad Odrą. Miałem okazję uchwycić tą potężną maszynę podczas manewrów na Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz