Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
sobota, 27 kwietnia 2024
ET22-1055
Ten byk został wyprodukowany w 1987 roku we Wrocławiu, a więc na dwa lata przed zakończeniem produkcji tych lokomotyw. Otrzymał oznaczenia ET22-1055 i zielone malowanie. Trafił na początku do Idzikowic. W 1990 roku przenosi się do Rozwadowa. Od 1995 roku jego bazą staje się Skarżysko-Kamienna. Tam też w 2001 roku wchłania go Cargo. W 2010 roku bierze udział w spektakularnej katastrofie kolejowej w Białymstoku. Na jego szczęście jechał jako druga, wyłączona lokomotywa w składzie cystern, w który uderzył inny pociąg towarowy. W 2011 roku elektrowóz ten bazuje w Lublinie natępnie w Szczecinie. W 2014 trafia do Poznania. Po roku otrzymuje niebieskie malowanie CT i w nowiutkim malowaniu wynajmowany jest przez ORLEN KolTrans. Od 2018 roku bazuje już w Warszawie. Ostatnie odnowienie kolorów przeszedł w połowie 2023 roku. Spotkałem go na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz