Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
piątek, 20 września 2024
EP07-1061
Ta lokomotywa elektryczna wyjechała z hal Cegielskiego w Poznaniu w 1987 roku. Zamówiona dla PKP malowana na zielono w tzw. trapez trafiła na służbę nie daleko, bo do Poznania. Oznaczona jako EU-464, czyli uniwersalna, ciągała pudła i wagony towarowe. W 2001 roku przechodzi do Cargo i na bokach otrzymuje charakterystyczne zółte paski oddzielające środkowy, ciemniejszy odcień zieleni. CT pozbywa się jej w 2006 roku na rzecz Przewozów Regionalnych. Nowy właściciel na początku 2008 roku postanawia zmodernizować tą siódemkę na wersję pasażerską. Na modernizacji malowana zostaje na tzw. budyń, czyli kremowy kolor z czerwonymi dodatkami. Dokonana zostaje zmiana oznaczeń na EP07-1061. Przeniesiona zostaje do Gdyni. Co ciekawe, po kilku miesiącach nabywa ją tamtejsze IC. W 2012 roku przewoźnik ten maluje dopiero ją na swoje flotowe, niebiesko-szare kolory. W 2022 roku IC przenosi ją do oddziału w Poznaniu, gdzie pierwotnie zaczynała służbę i gdzie ogólnie powstała. Uchwyciłem ją gdy z wakacyjnym składem pasażerskim przelatywała przez Starołękę.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz