Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
piątek, 20 września 2024
ST44-1239
Potężny gagarin wyprodukowany w 1979 roku w rosyjskiej fabryce lokomotyw we Woroszyłowgradzie. Na zamówienie PKP otrzymał oznaczenia ST44-879 oraz zielone malowanie. Jego pierwszą bazą był Białystok. W 2001 roku spalinowóz ten wchłania tamtejszy oddział CT. Mocno wyeksploatowany praktycznie stoi w krzakach do 2008 roku. Maszyna trafia na naprawę, która się mocno przeciąga. W 2011 roku przejmuje go Warszawa i po roku kieruje na mocną modernizację. Skutkiem tego jest między innymi założenie klimatyzacji, malowanie na flotowe barwy Cargo oraz zmiana oznaczeń na ST44-1239. Gagarin trafia do Katowic ale nie na długo, bo już od 2013 roku jest przypisany do Poznania. Ostatnie odnowienie malowania odbyło się w 2023 roku. Trafiłem go, gdy jako wygaszony ciągnięty był za elektryczną lokomotywą ze składem towarowym. Prawdopodobnie, gdy skończy się trakcja elektryczna na trasie składu to on majestatycznie szarpnie skład do stacji docelowej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz