Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
poniedziałek, 11 listopada 2024
BR232-789
Ta ciężka lokomotywa spalinowa została wyprodukowana w Woroszyłowgradzie czyli w dzisiejszym Ługańsku na terenie Ukrainy. Podobnie jak i ja powstała w 1974 roku na zamówienie Deutsche Reichsbahn, przewoźnika ówczesnego NRD. Malowana na bordowo otrzymała oznaczenia BR232-275. W 1994 po połączeniu kolei obu krajów niemieckich spalinówka znalazła się we władaniu DB. Od 1997 roku DB odstawiło lokomotywę na bocznicę ze względu na mocne wyeksploatowanie. Dopiero w 2005 roku zostaje przetoczona do czeskiego Nymburka celem odnowienia jej. Zostaje pomalowana na granatowo z pomarańczowymi dodatkami. Wszystko to dla nowego właściciela jakim jest PCC Rail Szczakowa. W 2009 jest to już DB Schenker Rail Polska S.A. Po pięciu latach znów zostaje odstawiona na bocznicę gdzie oczekuje złomowania. W 2014 roku odkupuje ją Depol z Bydgoszczy, który ma powiązania z Pesą, gdzie lokomotywa jest konkretnie odnowiona. Pomalowana zostaje na niebiesko z siwym dachem oraz zostaje zmienione oznaczenie na BR232-789. W 2018 roku kupuje tą Ludmiłę Dolata z Dąbrowy i maluje ją na czarno. Udało mi się uwiecznić ją na wlocie do Starołęki.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz