Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
piątek, 15 listopada 2024
EU07-1516
W miarę młoda uniwersalka, bo wyprodukowana została w 1988 roku w Poznaniu dla PKP. Otrzymała oznaczenia EU07-470 i malowana na zielono w tak zwany trapez. Na służbę trafiła do Szczecina. W 2001 roku, po zmianach ustrojowych wchłania ją tamtejszy oddział Cargo. Nowy właściciel w 2008 roku przenosi siódemkę do Poznania. Maszyna jest delikatnie pisząc, mocno zmęczona, dlatego CT postanawia ją zmodernizować w 2011 roku. Wtedy również zostaje pomalowana na niebieskie , flotowe barwy. Zmianie ulega też oznaczenie na EU07-1516. W 2020 roku następuje ostatnie odnowienie malatury. W nawiązaniu do pierwotnej malatury, czyli dla podkreślenia "trapezu", na czołach zielony pas zostaje rozszerzony na płytę złączy sterowania wielokrotnego. Od 2023 roku, z racji swojej uniwersalności, lokomotywa zostaje czasowo dzierżawiona przez Inter City. To wyjaśnia, dlagego często widuje się ją z pudłami osobowymi na haku. Uchwyciłem tą siódemkę przelotem przez Starołękę.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz