Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
49492
poniedziałek, 3 lutego 2025
EU07-205
Nie, to nie jest siódemka w trakcie pożaru, ale o tym na końcu. To lokomotywa EU07-205. Wyprodukowana w 1972 roku we Wrocławiu dla PKP dlatego tradycyjnie malowana na zielone odcienie. Jej pierwszą stacją bazową były Łazy. Pod koniec lat osiemdziesątych przeniesiona została do Katowic. W 2001 roku wciela ją w swoje szeregi tamtejsze Cargo. Od 2008 roku zaczyna pracować dla IC. W 2011 nowy właściciel przenosi ją do Gdyni, a po roku nareszcie maluje w swoje flotowe, niebiesko-białe barwy. W 2014 roku zakwaterowanie otrzymuje na drugim końcu kraju czyli w Krakowie. Po roku podupada na zdrowiu ale podreperowana prowadzi przewozy pasażerskie dzielnie. Od 2020 roku nie dzieje sią z nią już ciekawie. Odstawiona zostaje dawcą dla innych siódemek w kryzysie. W 2022 roku podjęto decyzję o jej złomowaniu lub sprzedaży. Znów los był łaskawy i lokomotywa trafia w ręce firmy Dolata z Wielkopolski, zajmującej się kruszywem, żwirem i betonem. Nowy właściciel reanimuje lokomotywę oraz maluje w swoje flotowe barwy. Jest to kolor czarny z białym pasem na dole i białymi dodatkami wraz z logo. Kończąc zmierzamy do rozwiązania zagadki ze zdjęcia. Siódemka ta często pracuje w tandemie z lokomotywą spalinową. Tak też było, gdy wyłoniła się przed moim objektywem na Starołęce zasłaniając spalinówkę, która w tym momencie dała po garach powodując niezłą zadymę na peronach.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz