Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
środa, 14 kwietnia 2021
ET22-003
Rarytas. Tak można napisać o tym byku. Jest to lokomotywa tej serii z najniższym numerem. Poprzedniczki po prostu przestały już istnieć. ET22-003 wyprodukowany został w 1971 roku we Wrocławiu dla PKP. Malowany na turkusowo-zielono. Pierwszą stacją bazową była Skarżysko-Kamienna. W 1977 roku PKP zamienia kolor turkusowy na zielony. Od 1982 roku elektrozwóz ten stacjonuje w Ostrowie Wielkopolskim, potem od 1987 roku w Pyskowicach, a od 1990 roku już w Gliwicach. Od 1996 roku w swoim malowaniu otrzymuje żółty pas na czołach zachodzący po bokach aż do drzwi. Od 1997 roku bazuje w Katowicach, gdzie wchłania go w 2001 roku Cargo. W 2003 roku żółte dodatki znikają z malowania. Od 2009 roku byk ten już należy do lokomotywowni w Tarnowskich Górach. W 2015 roku z inicjatywy pracowników CT bykowi naszemu zostaje przywrócony pierwotny schemat malowania, czyli turkusowo-zielony. Odtworzone zostały nawet metalowe oznaczenia. Lokomotywa bywa udostępniana na pokazach czy imprezach kolejowych dla zwiedzających. Miałem też zaszczyt uchwycić tego czcigodnego byka ze składem wagonów typu F w okolicach Franowa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz