Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
środa, 2 lipca 2025
TEM2-108
Tamara wyprodukowana w 1979 roku w Briańsku na terenie Rosji. Była jedną z maszyn, która zasilała bocznice polskiego przemysłu. Trafiła do drugiej w kraju, co do wielkości, elektrowni węglowej w Świerżach Górnych koło Kozienic. Malowana na niebiesko z żółtym pasem i v na czołach. Otrzymała oznaczenia TEM2-108. W 2012 roku elektrownię wchłoniła spółka Enea Wytwarzanie i stała się właścicielem spalinówki. W 2020 roku lokomotywa zmęczona pracą zostaje wystwiona na sprzedaż za ponad pół miliona. Kupuje ją firma handlowo-usługowa Tom-Lok Tomasza Płaty. Jak na handlarza przystało firma szybko sprzedaje maszynę firmie Alusta S.A. Jest to firma zajmująca się naprawą, modernizacją czy konserwacją torowisk kolejowych lub tramwajowych z Poznania. W 2021 roku ostatni raz odbyło się malowanie lokomotywy, a w sumie to tylko odświeżenie kolorów oraz dodaniem logo nowego właściciela na bokach i na czołach. Spotkałem tą zacną maszynę na Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz