Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 20 listopada 2016

SM42-1230

Turbo-stonka, tak czasem w środowisku kolejowym nazywane są zmodernizowane, stare poczciwe stonki. Zmodernizowane to troszkę za dużo powiedziane. W zasadzie ze starych maszyn zostają tylko platforma i wózki. Ta ostoja wyprodukowana została w 1978 roku w Chrzanowie jako SM42-1000. Malowanie oczywiście zielone z pomarańczowym paskiem. Do 1997 roku spalinówka ta należała do lokomotywowni Kluczbork. Potem do 1999 stacjonowała w Tarnowskich Górach. Trafia do Zakładu Taboru w Katowicach, gdzie wchłania ją PKP Cargo. Wraca do Tarnowskich Gór dopiero w 2009 roku. W 2011 Cargo decyduje się wysłać zmęczoną maszynę do zmodernizowania w Nowym Sączu. Otrzymuje wówczas oznaczenia SM42-1230, nowoczesny kształt oraz niebieskie malowanie swojego przewoźnika. Trafia jednak do CT Poznań. Materiałów w sieci niezbyt dużo, zwłaszcza z okresu pierwotnego wcielenia. Natknąłem się na tą turbo-stonkę w okolicach Franowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz