Łączna liczba wyświetleń

sobota, 18 lutego 2017

201Eo-012

Ten byk to jedna wielka zagadka. Oficjalna wieść niesie, że jest to zmodernizowany byk z 1975 roku o oznaczeniach E-1007. Wyprodukowany został na zamówienie przewoźnika ONCF, czyli marokańskich linii kolejowych. Tak, tak, wrocławski Pafawag sprzedawał swoje byki do Maroka, dokładnie 23 sztuki. Lokomotywa w kształcie, wyglądzie i o oznaczeniach 201Eo-012 wyjechała z zakładów ZNTK Oleśnica w 2014 roku. Nieoficjalnie do jej powstania posłużyły też elementy z innych, wycofanych polskich byków. Mianowicie ET22-227, ET22-244, ET22-245, ET22-277, ET22-306 i ET22-312. Elektrowóz ten budowany był dla prywatnego przewoźnika P.H.U. LOKOMOTIV i malowany w jego barwy flotowe, granatowo-pomarańczowo-zielone. Najczęściej najmowany był do pracy na rzecz spółki Lotos. W 2016 roku byk ten jest już własnością Industrial Division, który również wypożycza go spółce Lotos, stąd logo na bokach i czołach. W sieci materiałów niewiele. Przyłapałem lokomotywę ową w okolicach Franowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz