Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
piątek, 31 października 2025
EU07-068
Zabytkowa wręcz siódemka, bo wyprodukowana w 1969 roku. Wyjechała z zakładów Pafawagu Wrocław w turkusowo-zielonych kolorach, który z czasem zamieniony został na oliwkowy a ostatecznie, jak to w PKP na zielony. Zamówiona przez krajowego przewoźnika trafiła do Krakowa, Warszawy a do 2001 roku służyła w Łodzi. Wtedy to maszyna przeniesiona zostaje do Poznania i też w tymże roku wchłonięta przez tamtejszy oddział Cargo. W 2008 roku z powodu braków lokomotyw przejęło lokomotywę warszawskie IC. W 2008 roku przeniesiona do IC Kraków. Tam mocno zmęczona, po czterech latach wystawiona została na sprzedaż. Ostatecznie została wykupiona w 2013 roku przez firmę Lozyw z Katowic. W 2015 roku EU07-068 wykupiła firma kolejowa TrackTec Logistics z Warszawy. Nowy właściciel maluje ją na swoje czarne kolory z eksponowanym na czołach i bokach swoim logo. Pod koniec 2016 roku siódemka jest już własnością Industrial Division czyli dzisiejszym Cargounit. Ten jak wiadomo również stosuje czarne barwy flotowe ze swoim logo. Nowy właściciel dzierżawi maszynę najczęściej przewoźnikom paliwowym a od kończa 2024 roku spółce SERVICE AND LOGISTICS GROUP z Olkusza. Napotkałem tą zacną staruszkę, gdy targała kontenery przez Franowo.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz