Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
49541
niedziela, 6 kwietnia 2025
3E/1-067
Ten poczciwy sputnik wyprodukowany został w zakładach wrocławskiego Pafawagu w 1969 roku. Zamówiona maszyna dla przemysłu, malowana na zielone odcienie i oznaczona jako 67 trafiła do Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego. Otwierała się wówczas pierwsza kopalnia piasku w Szczakowej i tam też elektrowóz skierowany został do obsługi bocznic. Od 2004 roku kopalnie przejmuje PCC Rail. W 2005 roku Przewoźnik ten maluje sputnika na niebiesko z pomarańczowymi dodatkami i zmienia oznaczenia na 3E-67. Pod koniec 2012 roku lokomotywę nabywają Dolnośląskie Linie Autobusowe sp.z.o.o. Wrocław. Rok później malują ją na srebrno-czerwono-czarne swoje barwy oraz zmnieniają oznaczenia na 3E/1M-067. Lokomotywa dość często jest dzierżawiona przez innych przewoźników. Ostatnie odnowienie malowania odbyło się w 2024 roku. Wtedy też zmienia się oznaczenie na 3E/1-067. Znika literka M. Prawdopodobnie sputnik ten pracuje teraz dla Cargounit, co sugeruje współpracująca z nim spalinówka tejże firmy. W takim tandemie uwieczniłem go w okolicach Starołęki.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz