Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
49626
sobota, 12 kwietnia 2025
ET22-2036
Tradycyjny byk wyprodukowany w 1978 roku we Wrocławiu dla PKP. Otrzymał oznaczenie ET22-395. Malowany również tradycyjnie na zielone odcienie trafił na początku do Poznania. W 1991 roku zostaje przeniesiony do Czerwieńska. Tam też w 2001 roku przejmuje go Cargo. W roku 2009 CT przenosi elektrowóz ponownie do Poznania. W ramach akcji "małych modernizacji" przewoźnik ten typuje 48 byków ze swojej stajni i wśród nich znajduje się ten egzemplarz. W 2010 roku trafia do Gliwic, gdzie zmodernizowany otrzymuje oznaczenia ET22-2036. Byk malowany zostaje w niebieskie barwy PKP Cargo i trafia do Szczecina, następnie do Rybnika by ostatecznie osiąść w Tarnowskich Górach. Pod koniec 2023 roku przechodzi ostatnie odnowienie kolorów, stąd tak dość atrakcyjny wygląd elektrowozu. Spotkałem go ze składem węglarek na Starołęce.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz