Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
niedziela, 18 maja 2025
SM42-954
Stonka wyprodukowana w Chrzanowie w 1978 roku dla PKP. Malowana tradycyjnie na ciemno zielono z dwoma v na czołach w kolorze pomarańczowym i takim samym pasie na bokach. Trafiła do Czechowic Dziedzic. SM42-954 doczekała tam zmian ustrojowych i wchłonięta została przez tamtejszy oddział Cargo. W roku 2009 spalinówka przeniesiona zostaje do Katowic. Wtedy też dopiero malowana zostaje na niebieskie, flotowe barwy CT. Od 2011 roku lokomotywa zostaje przeniesiona do Warszawy. Tam dzielnie spełnia swoje przeznaczenie aż mocno wyeksploatowana skierowana zostaje na odstawkę. W 2024 roku wystawiona zostaje na licytację i tu poczciwej stonce zostaje przedłużony żywot. Wykupuje ją firma BM Naprawa Pojazdów Kolejowych prowadzona przez przedsiębiorcę Antoniego Mocha z Pleszewa. Nowy właściciel zleca naprawę firmie z podwrocławskich Łagiewnik KK Service. Tam też stonka malowana zostaje na ciemny odcień szarości z czerwoną kabiną oraz czerwonym pasem wokoło przy górnej krawędzi nadbudów maszynowych. Spalinówka już od końca 2024 roku wynajmowana jest firmie TrainSpeed również z Łagiewnik. Miałem okazję uwiecznić tą ciekawą maszynę w okolicach Franowa.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz