Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
wtorek, 16 grudnia 2025
SU4220-005
Pierwotnie była to tradycyjna stonka wyprodukowana w 1967 roku dla PKP. Było to bardzo dawno a więc i nuner taborowy musi być niski. SM42-052 malowana na zielone odcienie trafiła do Warszawy i tam służyła aż do 2022 roku. Wcześniej, bo w 2001 roku wcielona została do Cargo. W 2009 roku przejął spalinówkę warszawski oddział IC. Po roku nowy nabywca pomalował ją na niebiesko z żółtym paskiem z boku i podwójną v na czołach. W 2021 roku IC złożyło wstępne zapotrzebowanie do zakładów Cegielskiego w Poznaniu na 13 sztuk zmodernizowanych stonek z dwoma agregatami napędowymi do obsługi szlaków bez kabla. Poczciwa stonka stała się dawcą nowego życia. Dokładnie w 2022 roku z hal Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielskiego zjechała SU4220-005. Nowoczesna i wygodna kabina, lepsza widoczność i wyśmienite osiągi oszczędności stają się teraz dumą spalinowej floty IC. Malowana oczywiście na niebiesko-pomarańczowe kolory. Nowa stonka trafia teraz do Poznania. Tam też, na dworcu głównym było mi dane uwiecznić jej wizerunek podczas przerwy między manewrami.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz