Moje dziwne hobby polega na tym, że kiedy jestem w pobliżu torów kolejowych i mam ze sobą aparat fotograficzny "łowię" lokomotywy. Musi być widoczny numer taborowy lub fabryczny. Potem numer wpisuję w wyszukiwarkę i czytam. Może moja fotka kiedyś będzie jedynym portretem maszyn, które wieczne nie będą.
Łączna liczba wyświetleń
czwartek, 25 grudnia 2025
SM42-2291
SM42-2291 została wyprodukowana w 1975 roku w Chrzanowie. Jak wiadomo, z tak wysokim numerem przeznaczona była do obsługi krajowego przemysłu. Malowana na zielono z pomarańczowym pasem i v na czołach trafiła do Elektrowni Łaziska w województwie śląskim. Tam otrzymała zakładowy numer 5. Tam też stonka dzielnie wspierała przemysł aż do 2017 roku, kiedy to została wystawiona na sprzedaż. Ogólnie tego typu spalinówki działające w przemyśle były mniej zajechane niż na PKP, gdzie nieraz pracowały całą dobę lub dłużej. Lokomotywę nabywa P.H.U. LOKOMOTIV Bronisław Plata z okolic Nowego Sącza. W 2018 jednak odsprzedaje ją dzisiejszemu Cargounit, a ten maluje ją na swoje czarno-czerwone, flotowe barwy. Stonka najczęściej wynajmowana jest przez CTL. W 2025 roku następuje ciekawa sytuacja, bowiem ponownie właścicielem staje się LOKOMOTIV. Ten natychmiast wtacza stonkę na swój warsztat i maluje na czarno, czy bardziej ciemno szaro z pomarańczowym pasem. Na tą chwilę maszyna wynajmowana jest przez małą firmę Tekol z Poznania, zajmującą się przewozem i usługami trakcyjnymi. Spotkałem poczciwą maszynę wygrzewającą się na słońcu w mroźny, świąteczny dzień na Franowie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz